Strava v těhotenství



V podstatě se dá říct: „Jezte to, na co máte chuť a to, co vám dělá dobře“. Mnoho žen si těhotenství užívá právě proto, že si konečně bez výčitek může dát přesně to, co chce. Přesto existují jídla, kterým byste se měla vyhýbat.

Co odborníci doporučují a čemu by se těhotná žena měla naopak vyhýbat, se dozvíte v následujícím článku.

reklama

Jak se stravovat v těhotenství

V těhotenství stoupá potřeba vitamínů a minerálů. Svou stravu doplňujte o vitamíny, které jsou určené těhotným ženám. Ty byste spolu s kyselinou listovou měla užívat již v době, kdy začínáte plánovat své těhotenství. Kyselina listová má pozitivní vliv na vývoj plodu a působí proti vývojovým vadám.

Sestavte si co nejpestřejší jídelníček. Do jídelníčku zařaďte hodně ovoce, zeleniny a zdravé výživy. To vše je pro vývoj plodu velmi důležité. Dodávejte tělu vápník. Je potřeba denně vypít více jak tři sklenky mléka. Vaše tělo potřebuje železo. To přijímejte ve formě libového masa, kuřecího masa, ryb, fazolí a hrachu.

Pijte v dostatečné míře tekutiny. Minimálně dva litry denně.
Pokud máte chuť na konkrétní věc, pak si jí dopřejte. Je totiž všeobecně známé, že se v těhotenství chutě mění. Přicházíte na chutě i takovým věcem, které pro vás dříve byly naprosto cizí. Naopak vám mohou vadit jídla, která jste dříve milovala. Chutě prostě k těhotenství neodmyslitelně patří. Jakmile začne mít žena zvláštní chutě, je považována za těhotnou.

Určitě budete jíst více, než před těhotenstvím. To, že nabíráte kilogramy rychleji, by vás nemělo znepokojovat. Jste těhotná a v porodnici pak necháte velké množství nabraných kilogramů.

Jakým potravinám se vyhýbat?

Co snad ani není třeba připomínat je fakt, že je nutná abstinence alkoholu a kávy. Rozhodně vám také neprospěje Coca Cola. Kávu můžete nahradit buď kávou bez kofeinu, horkou čokoládou, nebo kávou Caro, která je pro těhotné ženy vhodná. Vhodná je i při následném kojení.

A čemu se vyhýbat dále? Rozhodně se vyhýbejte jídlům z Fast Foodu, bagetám a majonézovým salátům. Pro těhotné ženy nejsou vhodné ani měkké nepasterizované, délezrající a plesnivé sýry. Vhodná nejsou ani jídla ostrá a kořeněná.

Omezte konzumaci mořských ryb. Zejména se vyhýbejte žralokovi, makrelám a mečounovi. I když obsahují všemi propagované omega3 mastné kyseliny, obsahují také rtuť a nebezpečné kovy. Ty mohou negativně ovlivnit vývoj vašeho miminka. Proto doporučené množství je méně jak 0,3kg za týden.

Rozhodně se nepokoušejte jako těhotná, držet jakékoliv diety. Je třeba jíst tolik, kolik si tělo žádá a to, oč si říká. V těhotenství na diety není vůbec vhodná doba, protože byste tím mohla ublížit vašemu nenarozenému miminku.


Přidejte svůj komentář a diskutujte s ostatními

*

Chci e-mailem zasílat upozornění na nové komentáře.
Můžete se přihlásit ke sledování komentářů přímo, bez odeslání komentáře.

Kolik je 11 + 12 ?
Please leave these two fields as-is: